Tuesday, September 17, 2013

CANNES #4: A GOLDEN HEADBAND IN SAINT TROPEZ



THE LAST PICS OF SUMMER, I GUESS. I’m still in Italy right now, but I know that in Paris the weather is already quite cold... Well, we will find new, adequate looks, won’t we? 
Here I was in Saint Tropez, I adore that little city, it is sooo chic:) I was feeling like Brigitte Bardot (ok, feeling, I know guys that the comparison is not possible...)! I wore the Claudie Pierlot skirt I had in this other post http://bontonaholic.blogspot.ch/2013/07/july-14th-in-paris.html, with an acid green top, orange espadrilles and this lovely headband I bought in some market near my town in Italy. It is made by hand with old, golden buttons; great idea uh? I’ll try to make one by myself.

LES DERNIERES PHOTOS DE L’ÉTÉ, JE PENSE. Je suis encore en Italie maintenant, mais j’ai su que à paris il c’est déjà un peu froid...Bon, on vais trouver des autres mises, non? 
Ici, étais à Saint Tropez, j’adore cette petite ville, c’est trop chic :) Je me sentais un peu Brigitte Bardot (ok, ok, sentais, je le sais que c’est pas du tout comparable!). J’ai mis la jupe Claudie Pierlot que j’avais dans cet autre post http://bontonaholic.blogspot.ch/2013/07/july-14th-in-paris.html, avec un top verte acide, les espadrilles orange et cet adorable serre-tête que j’ai acheté chez un petit marché en Italie. C’est fait avec des vieux butons dorés; jolie idée, n’est-ce pas? Je vais essayer à créer un autre moi même. 

LE ULTIME FOTO ESTIVE, IMMAGINO. Sono ancora in Italia in questi giorni, ma so che a Parigi fa già un po’ freschino... Beh, troveremo look adeguati, o no? 
Qui ero a Saint Tropez, adoro quella piccola cittadina, è troppo chic:) Mi sentivo un po’ Brigitte Bardot (ok, ok, mi sentivo, lo so che il paragone è impossibile!). Ho indossato la gonna Claudie Pierlot che avevo anche in quest’altro post http://bontonaholic.blogspot.ch/2013/07/july-14th-in-paris.html, con un top verde acido, espadrilles arancioni e questo adorabile cerchietto comprato ad un mercatino in Italia, vicino alla mia città. È fatto con vecchi bottoni dorati, bell’idea eh? Quasi quasi provo a costruirne uno anch’io. 






LOOK OF THE DAY:

Claudie Pierlot skirt and top
Lanvin espadrilles
Vintage sunglasses
Headband bought in Italy

2 comments:

  1. Oui c'est malheureusement la fin de l'été...

    ReplyDelete
  2. dolce.......come sempre!

    M.L.

    ReplyDelete

Thank you for your visit and your comment, I can't wait to read it! Bisou bisou <3